Ofte stilte spørsmål

  1. Finner ikke konto: Jeg får meldingen finner ikke kontonår jeg forsøker å logge inn.

    Svar: Opprett en bruker og passord:

    1. Gå til forsiden.
    2. Trykk på Logg inn.
    3. Under den blå Logg på-knappen, trykk på lenken "Registrer deg nå". Følg anvisningen.

     

  2. Ukjent kontaktperson: Firmaet mitt er allerede registrert med "Ukjent" som kontaktperson.

    Svar: Ta kontakt på telefon eller e-post.

  3. Henting av tromler: Når hentes tromlene?

    Svar: Det avhenger av hvor i landet tromlene befinner seg. De aller fleste får frakttilbud i god tid før hentefristen.
    Dersom frakttilbudet uteblir kan du ta kontakt på telefon eller e-post, så hjelper vi deg.

  4. Frakte tromler selv: Jeg ønsker ikke å motta et frakttilbud, men vil kjøre tromlene til Dal med egen transport.

    Svar: Så lenge du ikke trykke på knappen for "Lagre og åpne for tilbud" på mobil eller "Send forespørsel" på PC så vil ikke transportørene kunne se din lagerplass, eller gi deg tilbud på frakt. Hvis du organiserer frakten av tromlene selv trenger du ikke opprette en lagerplass, eller registrere tromlene. Dette kan du selvsagt gjøre for din egen del, men det er ikke et krav fra oss. 

  5. Åpningstider: Fabrikken på Dal har åpent kl. 7-15 mandag til fredag.

  6. Sluttoppgjør: Når mottar jeg sluttoppgjøret?

    Svar: Sluttoppgjøret mottas etter 60 dager.

  7. Godkjente trommeltyper: Hvilke tromler er godkjente i ordningen, og tar dere i mot alle typer tromler?

    Svar: Alle P og K-tromler er godkjente i returordningen, men vi tar i mot alle typer tromler. Tromler utenfor ordningen destrueres. Hvis du vil se detaljer om K-standarden ligger det mer informasjon i "K-Standarden" i fanen Informasjon.

  8. Firmaet har flere avdelinger: Mitt firma har mange avdelinger jeg ønsker holdes adskilt. Kan jeg registrere avdelingene separat?

    Svar: Ja, det kan du. For å gjøre dette kreves det at det er en kontaktperson på firmaets hovedkonto. Kontakt denne personen om at du ønsker en avdeling på kabeltrommel.no. I skjemaet for registrering kan du bruke underenhetens organisasjonsnummer i stedet for hovedenhetens. Etter registreringen, gå inn i "Min Informasjon" og legg til hovedenhetens orgnr i feltet "Orgnr. hovedkontor".

  9. Kabelrester: Kan jeg levere tromler med kabelrester?

    Svar: Ja. Rester av metallkabel påvirker ikke vurderingen av trommelen. Tromler med rester av fiberkabel kan gi kostnader.